فعالیت‌های شاخص بین‌المللی دانشگاه علم وفرهنگ

برگزاری سمپوزیوم بین المللی «توسعه گردشگری پایدار با محوریت طبیعت گردی»، برگزاری 6 کارگاه تخصصی به زبان انگلیسی و آلمانی، برگزاری نمایشگاه دانشجویان خارجی«فرهنگ ملل»، «دریافت بورس اراسموس پلاس»، اخذ مجوز جذب دانشجوی خارجی از وزارت علوم و اعزام 10 عضو هیات علمی و 14 دانشجوی دکتری دانشگاه علم وفرهنگ برای بهره‌مندی از این بورس به دانشگاه اتریشی از جمله فعالیت‌های شاخص بین المللی دانشگاه غیردولتی علم و فرهنگ است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ؛ پروانه پرچکانی- سرپرست دفتر همکاری های علمی و بین المللی این دانشگاه با اعلام این خبر گفت: دانشگاه علم و فرهنگ وابسته به جهاد دانشگاهی است که با وجود سخت‌ترین شرایط ایران در بخش بین الملل اقدام به توسعه فعالیت‌های تخصصی آموزشی و پژوهشی در این بخش نموده و درطول یک سال گذشته کارنامه نسبتا موفقی داشته است.

وی افزود: همکاری با سفارت کشورهای مختلف از جمله سفارت اتریش، فرانسه، آلمان، نپال، پرتغال، مالزی، جمهوری آذربایجان و... در دستور کار دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه قرار گرفته و درنهایت با توجه به ضوابط موجود در وزارت علوم، کشور اتریش برای توسعه فعالیت های علمی با دانشگاه های این کشور انتخاب شده است و البته با برخی کشورها تفاهم نامه همکاری نیز امضا شده است.

پرچکانی تاکید کرد: برگزاری سمپوزیوم بین المللی«توسعه گردشگری پایدار با محوریت طبیعت گردی» با همکاری سفارت اتریش و بخش فرهنگی این سفارت و همچنین حضور اعضای هیات علمی دانشگاه‌های اتریش، اعضای موسسه نیچر فرند اتحادیه اروپا، مسئولان وزارت گردشگری اتریش و حضور 18 مدعو ازاروپا، بیش از 50 دانشجو از کشورهای مختلف در این سمپوزیوم رنگ و بوی واقعی بین المللی به این رویداد داد که این امر از ارزش های ملی خاص خود نیز برخوردار بود.

سرپرست دفتر همکاری های علمی و بین المللی افزود: علاوه بر متخصصین خارجی، دانشگاهیان و متخصصان داخلی نیز استقبال خوبی از این رویداد بین المللی علمی – فرهنگی انجام دادند به طوری که حتی تفاهم نامه همکاری بین وزارت گردشگری ایران و وزارت گردشگری اتریش نیز در حاشیه این سمپوزیوم توسط نمایندگان دو کشور در علم وفرهنگ امضا شد.

پرچکانی گفت: همزمان با این سمپوزیوم نیز نمایشگاه «فرهنگ ملل» با شرکت دانشجویان خارجی از 22 کشور که در ایران شاغل به تحصیل هستند، برگزار گردید که اغلب آنان در برنامه های کارگاه های تخصصی و سمپوزیوم به زبان آلمانی، انگلیسی و فارسی شرکت کردند.

وی افزود: افق فعالیت های علمی و فرهنگی این دانشگاه در گستره جذب دانشجوی خارجی از کشورهای دیگر و ادامه فعالیت های مشترک آموزشی- پژوهشی در سطح بین الملل برای سال‌های آتی تعریف شده است.

پرچکانی تاکید کرد: گزارش کامل فعالیت‌های شاخص بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ در قالب کتابچه به دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسیده است.